Tölö IF

Tredje trepoängaren i rad
2022-05-28 22:57
Alexandra matchenslirare och tvåmålsskytt

Idag tog Tölö emot lokalkonkurrenten Åsa IF på Hamravallen och vann sin tredje match i rad.

Slutresultatet blev 2-0 och matchenslirare Alexandra Bräutigam blev tvåmålsskytt för andra matchen i rad.

Direkt efter avspark var det Åsa som tog taktpinnen och etablerade ett tryck mot Tölös mål. Tölö fick mest slå ifrån sig och hade svår att etablera något eget spel.
Åsa hade mest bollinnehav och de få målchanser som skapades visade Frances "Frallan" Sandvik vilken stabil målvakt hon är.
Succesivt kom Tölö in i matchen och i slutet av första halvlek vaskade Tölö fram några halvchanser.

Direkt efter domaren sätter igång andra halvlek är det Tölö som tar tag i spelet och börjar skapar flera heta målchanser.
Det mesta spelet är nu på Åsas planhalva, även om Åsa sticker upp i enstaka omställningar.
I 63:e minuten för äntligen Tölö utdelning efter ett fint anfall som avslutas med att Alexandra Bräutigam sätter bollen i mål.
Efter 1-0 fortsätter Tölö att skapa målchanser och trots några halvchanser från Åsa gör Alexandra sitt andra mål för dagen i 88:e minuten.

Tölö vinner matchen med 2-0 och har nu hållit nollan i 360 minuter.

Kommande matcher
Spelade matcher