Idrottsförsäkring - SPELKLAR
Folksam och Svenska Fotbollförbundet arbetar för att du alltid ska vara spelklar. Om du spelar i en klubb som är ansluten till Svenska Fotbollförbundet har du automatiskt en olycksfallsförsäkring hos Folksam som gäller under träning och match.

Spelklar är gratis och är en telefonrådgivningstjänst dit du som spelare, ledare eller förälder ringer för att få råd om hur du själv förebygger skador och besvär som kan uppstå i samband med fotbollsaktiviteter. Tjänsten är ett samarbete mellan Svenska Fotbollförbundet och Folksam. Rådgivningen utförs av legitimerade sjukgymnaster/fysioterapeuter hos Aleris, alla med specialkunskap om fotbollsrelaterade besvär. Försäkringen omfattar även max ett läkarbesök (vid behöv även röntgen alt MR) samt max två besök till fysioterapeut.

Vid rådfrågning eller skada ringer spelare/ledare/förälder ringer "Råd och vård för idrottsskador": 020-441111

Mer information samt kontaktuppgifter hittar du här:

Kika även på Folksams hemsida och kolla vilket skydd du har som fotbollsspelare: