Välkommen till Tölö IF´s herrlag
Välkommen att följa oss i division 3 Mellersta Götaland 2024

Följ oss även gärna även på Instagram
Oskar Käll klar för Tölö IF
2023-12-29 15:00
Oskar Käll

Det känns fantastiskt kul att äntligen kunna presentera Oskar Käll som Tölö spelare. Oskar har vi sedan länge önskat ta på den grönsvarta dräkten.

Trots sin unga ålder har Oskar stor erfarenhet av A-lags spel, de senaste åren i Onsala BK.

I Käll får vi en spetsspelare som är mycket duktig med bollen.
Oskar utgår främst från kanten och vill förutom att hota i en mot en, så vill han även vara med och styra spelet. Med sin fina vänsterfot kommer Oskar skapa många målchanser för sig själv och lagkamrater.

Oskar är en skolad spelare som ansluter och vi tror han kommer göra livet jobbigt för många backlinjer i division 3.

Oskar är en ödmjuk kille som jobbar hårt och ger mycket till laget både på och utanför planen. Käll kommer passa in i vår grupp och vara en värdig full pjäs för det vi håller på att bygga.

Samy Maarouf klar för 2024
2023-12-23 15:00
Samy Maarouf

Samy kom till oss under sommaren 2023, efter det att en skada gjort att han var borta under våren.
Samy visade tidigt att han både hade kvalité och rätt attityd. Det var därför väldigt skönt i arbetet inför 2024 när Samy deklarera att han vill stanna.

Trots sin korta tid hos oss har Samy kommit in bra i gruppen och är uppskattad.
Samy är en kille som ger allt på träning, som spelare är Samy bra med bollen.
Han är teknisk och duktig på att behålla bollen i svåra situationer. Samy är även stark i kombinationsspelet.
Det ska bli spännande att få följa Samy under 2024.

Oscar Sandklef klar för 2024
2023-12-22 15:00
Oscar Sandklef

Oscar Sandklef är vår nästa spelar som gått vägen från fotbollsskolan till A-truppen.
Oscar har likt många andra tillhört vår 05 grupp och det känns fantastiskt att se att han nu tar en plats i A laget.

Sandklef spelar oftast ytterback men fick även under vissa matcher 2023 även ta ta steget in som mittback.
Oscars styrka är att han är trygg med bollen och bra i passningsspelet. Med sin fina vänsterfot har han bra inspel. Hans fysik gör honom mångsidig i spelet.

Oscar har imponerat under dessa veckorna med sin ödmjukhet och vilja att utvecklas varje träning.
Vi tror att med Sandklef fina spel och attityd kommer bli en tillgång till laget.

Det blir spännande att följa den fortsatt utvecklingen under 2024.

Ludvig Johansson klar för 2024
2023-12-19 15:04
Ludvig Johansson

Ludvig lyfts upp från egna ledet säsong 2024.
Ludde är en kille som gått hela vägen från fotbollsskolan och är en Tölöit ut i fingerspetsarna.
En spelare som tyvärr dragits med stora skadeproblem, men som efter att han återvände till planen i somras verkligen visat hur duktig han är!

Ludvig är en hårt arbetande innermittfältare med en bra spelintelligens. Han är lugn och trygg med bollen, samt rörlig på planen. Som person är Ludde lyhörd och visar varje träning att han vill utvecklas.

Ludvig känner många i laget och kommer passa bra in i gruppen. Att ta in Ludde i A-truppen var självklart och det blir roligt att följa hans fortsatta utveckling under 2024.

Anton Jarl skrivit på för 2024
2023-12-17 15:00
Anton Jarl

Vi är mycket glada över att Anton Jarl fortsätter att representera Tölö IF.

Anton som debuterade 2018 är en viktig spelare på planen och i omklädningsrummet. Han står för mycket av den kulturen vi försöker bygga i klubben och är alltid väldigt laglojal.

Anton är en tuff och hård spelare med en härlig vänsterfot, som ofta används den i uppspelen.
Anton kan användas på många positioner i backlinjen.
Jalle är trots sin unga ålder en rutinerad spelare i Tölö.

Efter ett starkt 2023 var det många klubbar som drog i Anton. Det är därför väldigt glädjande att han väljer att fortsätta sin fotbollsresa hos oss i grönsvart.

Spelade matcher
Tis 16/4 18:45