Kiosken

KOM IHÅG LISTA STORA KIOSKEN

• Är du först i klubbhuset glöm inte att larma av. Se separat lapp om larmet.

• Brygga kaffe. En påse kaffe till en kanna vatten.

• Koka korv, lägg i några korvar åt gången. Koka korven i korvspadet från burken för den goda smaken skull. Lägg resten av korven och korvspadet i en plastburk och in i kylskåpet. Glöm inte att skriva datum på locket.

• Finns inget korvbröd framme på bänken så finns det i frysen. Se till så att det finns bröd framme till nästa dag.

• Senap och ketchup finns i stora behållare ställ dem på utsidan.

• Plocka fram godis från skåpet under korvbänken. Choklad finns i kylskåpet.

• Pappersmaterial finns i skåpen ovanför kyl, frys och diskbänk.

• Domarna får dricka i pausen eller efter avslutad match. Domare till Herrar Div 2  och Dam Div 3 får  även kaffe och kaka innan matchen.

• Bollkallar eller bollkullor får efter avslutad match korv + festis eller festis + glass.

• Fattas det något i kiosken! Titta i förrådet utanför kiosken. Det är samma nyckel.

• Ta med kaffebröd köpt eller bakat.

• Kioskkassan och nyckel hämtas hemma hos Lena Fryckberg och varje åldersgrupp har själva ansvar för den under den aktuella veckan. Har ni mycket pengar i kassa så kan Lena hämta eller om ni kommer hem till henne och lämnar av lite pengar. De flesta betalar med swish QR kod, swishnummer sitter uppsatt i kiosken. Redovisa till Lena efter avslutad vecka.

• Är det lugnt i kiosken och ni tycker att det är långsamt så får ni gärna göra punktinsatser som att se över om papperskorgarna behövs tömmas på utsidan. Eller om det är något annat som ni tycker borde göras.

• Till sist se över så att det ser rent och snyggt ut när du lämnar kiosken och att papperskorgar och termosar är tömda. Trevligt för nästa att ta över. Glöm inte att låsa och larma om du skulle vara sist ifrån klubbhuset.

KOM IHÅG LISTA KIOSKEN GRUSPLAN

• Brygga kaffe: En påse kaffe till en kanna vatten.

• Koka korv, lägg i några åt gången. Koka korven i korvspadet från burken för smakens skull. Koka på svag värme spricker lätt.

• Korvbröd finns i frysen.

• Godis finns i lådan under diskbänken. Chokladen finns i kylskåpet.

• Pappersmaterial finns i skåpen under och över bänken.

• Domare får dricka och korv efter avslutad match.

• Fattas det något finns det i förrådet med den vita vik dörren grön nyckel. Inne i det stora förrådet finns ett mindre förråd där det finns glass, korv, bröd, godis, kaffe och pappersmaterial.

• Ta med något kaffebröd köpt eller bakat.

• Till sist, se över så att det ser rent och snyggt ut när du lämnar kiosken. Trevligt för nästa att ta över. Är något slut skriv upp det på lappen som sitter på kylskåpet.

Är det något ni undrar över så kan ni alltid ringa Lena på mobil 0734-207332 eller maila Annki på kansliet på kansli@toloif.se

Fotbollshälsningar Lena & Annki