Tölö IF
Fotboll

Välkommen till Tölö IF´s herr junior
Tölö Herr Junior kommer år 2024 bestå av ett härligt gäng killar mellan 15-18 år. Vi tränar långsiktigt med ambition av att bli bättre och utvecklas på träningar och på matcher.

Vi har ett tight samarbete med våra seniorer, med killar som är uppe och testar sig själv i en tuffare miljö, både som utbildning, men också ett förberedande syfte till att i framtiden ha egna produkter i A-laget. Ett samarbete som pågått i flera år.

Vi finns på Instagram och Min Fotboll-appen, följ och supporta oss gärna där.

Vill du komma och provträna med oss? Välkommen att kontakta oss. Se under "Kontakt" i menyn till vänster.

Välkomna till Tölö IF Herr Junior!

Utveckling - Fokus - Mod - Glädje
Seriepremiär nu på söndag den 14:e april.
2024-04-11 20:17

I det här landet kan det ibland kännas som att försäsongen är oändlig! Fysträning, snömodd, regn från sidan och stelfrusna tår. Men när vårsolen börjar värma och fåglarna börjar kvittra vet varje fotbollsspelare, likt pavlovs hundar, att det Ä N T L I G E N är dags för riktiga matcher!

I år kommer vi spela i två serier. En i Halland och en i Göteborg och det är den senare som kör igång nu på söndag. Vi premiärspelar mot Kode IF som är en ny bekantskap för våra killar så det blir extra spännande att välkomna dom till Tingberget. Ta på er finaste Tölöhalsduken knalla ner till Tingberget och heja fram oss till att göra årets, hittills, bästa insats!

Matchstart 17:15.

Andra matchen för säsongen.
2024-02-04 17:37

I lördags spelade vi årets andra träningsmatch och den här gången stod Älvsborgs FF för motståndet på en vindpinad men solig Påvelundsplan. Vi ställdes mot ett tufft motstånd med betydligt äldre killar än våra. Inledningsvis lyste detta igenom när Älvsborg hade en välsynkad och hög press som gjorde det svårt för oss att få ordning på vår speluppbyggnad. Men ju längre matchen led desto bättre fick vi igång vårt spel. Vi vågade och hade tro på vår förmåga och spelidé! Resultatet är oväsentligt i en träningsmatch och vi tränare vill se progression och det fick vi verkligen se. Vi är superstolta över grabbarnas insats och det lovar väldigt gott för säsongen. Att vi fick avsluta matchen med ett mål som var taget ur skolboken gjorde att vi kunde fira lördag med ett leende på läpparna!
Forza Tölö

Brottningsfys på schemat!
2024-01-17 16:30

Igår var det spänning och förväntan i ögonen på killarna när vi gjorde den första men inte sista utflykten till Kungsbacka Brottarklubb! Tror vi alla hade på känn att det skulle bli en rejält tuff kväll när vi traskade in på mattan. Efter en uppvärmning följde stafetter, samarbetsövningar och andra övningar som satte fysik, kordination och smidighet på prov.
Det blev ett riktigt roligt, svettigt och givande pass som kommer kännas både här och där i kroppen i några dagar, men som man säger på gammelsvenska: what doesnt kill you makes you stronger! ;-)
En sak som är säker är att Tölö Herrjuniorer kommer vara i galet bra fysisk form när säsongen börjar!

Forza Tölö!

Uppstart Herr Juniorer 2024
2023-12-22 12:00

Tölö IFs "nya" Herr Juniorer hade i Onsdags en uppstartsträff för säsongen 2024.

Vi kan konstatera att det är en taggad trupp som ser framemot 2024!

Truppen bestå av spelare födda från 2009 - 2006 vilket gör att Tölö IF kan bygga vidare på sitt långsiktiga arbete att utveckla spelare till våra representationslag.

Vi började med en samling vid 18:30 där första delen ägnades åt en presentation från Herr Juniorernas huvudtränare, Magnus Svalin, som avhandlade allt från favoritmat via regler för "Kvadden" till långsiktig utveckling och målsättningar.

Efter ungefär en timma (och otaliga skumtomtar) blev det gemensam promenad till Tingbergsvallen för en första gemensam träning där spelare och ledare fick en bra chans att börja lära känna varandra.

Träningen avslutades med fullplans spel och till mångas glädje "Aston Villa".

Nu tar truppen lite julledigt för att ladda batterier och sedan kör försäsongsträningen igång på riktigt den 8/1 kl. 20:00.

God Jul och gott nytt år!

/Ledarna Tölö Herr Junior

Tränarstaben 2024
2023-12-05 20:00
Från vänster: Andreas Olsson (Assisterande), Magnus Svalin (Huvudtränare), Joel Lafqvist (Assisterande)

Tölö IF har gjort klart med tränare 2024 för Herr juniorer.

Huvudtränare blir Magnus Svalin som har spelat för Lerkil, Tölö och Anneberg under sin aktiva karriär och tidigare haft ledarroller i alla tre klubbarna.

Vi har också knytit till oss Andreas Olsson och Joel Lafqvist som kommer fungera som assisterande tränare under året.

I Andreas har vi fått en taktiskt skicklig tränare med mycket fotbollserfarenhet och Joel är en ung ledare från våra egna led som vi ser har en stor potential.

Ledargruppen består också av Elina och Fredrik Åkerlind som fortsätter sitt fina arbete med administration som man tidigare gjort för P-08.

Vi ser framemot en spännande säsong 2024!